راهنمای خرید کرکره برقی | مقاله جامع خرید کرکره برقی

  1. خانه
  2. اتاق خبر ایران کابر
  3. راهنمای خرید کرکره برقی | مقاله جامع خرید کرکره برقی
اگر قصد خرید کرکره برقی دارید ، به شما پیشنهاد می کنیم بدون خواندن کامل مقاله راهنمای خرید کرکره برقی اقدام به خرید نکنید. در این مقاله سعی کردیم تا نکاتی را به شما بگوییم که فروشندگان کرکره اغلب از مشتریان خود پنهان می کنند و یا شفاف سازی نمی کنند و این باعث شده است تا شناخت مردم از این بازار بزرگ بسیار کم باشد. این مقاله راهنمای جامعی است در خدمت شما تا با خیال آسوده برند کرکره برقی خود را انتخاب کنید. برای راهنمایی کامل شما کاربران عزیز ، تعدادی فیلم از خود کارخونه گرفته شده و تمامی قسمت ها و بخش های مهم کرکره برقی آموزش داده شده است ، در صورت وجود هرگونه ابهام یا سوال با کارشناسان ما تماس بگیرید.

در ابتدای مقاله راهنمای خرید کرکره برقی با انواع کرکره برقی آشنا شوید :

کرکره برقی گالوانیزه فوم دار

کرکره برقی فولادی (گالوانیزه)

کرکره برقی آلومینیومی

کرکره برقی پلی کربنات

در ادامه با هر یک از این کرکره ها بیشتر آشنا می شویم.

کرکره برقی گالوانیزه فوم دار : جنس تیغه های این کرکره از آهن گالوانیزه بوده و داخل این تیغه ها فوم بکار می رود. مهمترین ویژگی این کرکره های برقی این است که در مقابل صدا و رطوبت عایق می باشند.

در اینجا لازم است تا یک توضیح مختصر از آهن گالوانیزه بدهیم ؛ اینکه اصلا آهن گالوانیزه چی هست؟

آهن گالوانیزه درواقع همان ورق آهنی است که روی آن با آبکاری یک لایه روی قرار می گیرد و مقاومت آهن را در برابر زنگ زدگی و خوردگی افزایش می دهد. کانال کولر مثال معروفی از آهن گالوانیزه است.

حالا این سوال پیش می آید که آیا این کرکره های گالوانیزه فوم دار مناسب هستند؟

جالب است بدانید که کرکره های قدیمی اغلب از این جنس بودند ولی امروزه به دو دلیل کمتر مورد استفاده قرار می گیرند ، اول اینکه این ورق ها نازک هستند و با روش تا کردن و پرس کردن شکل دهی می شوند و قلاب آنها ضعیف است ، پس از مدتی باز می شود مخصوصا در کرکره هایی که بیشتر از دو و نیم متر ارتفاع دارند ، بنابراین در ارتفاع های زیاد توصیه نمی شود. دوم اینکه در سال های اخیر قیمت مواد اولیه فوم به کار رفته در این کرکره ها افزایش یافته و مهم ترین امتیاز این کرکره ها که ارزان بودن آنها بود از بین برده است.

کرکره برقی فولادی یا گالوانیزه : برخلاف نام این کرکره ها ، جنس این کرکره ها از فولاد نیست و نام کرکره فولادی تنها یک نام تبلیغاتی است که موجب فریب برخی از خریداران می شود. این کرکره های آهنی از ورق های نازک فلزی تشکیل شده اند که سختی و محکمی آن ها به ضخامت ورق بستگی دارد .

آیا کرکره برقی فولادی مناسب است؟

مشکل اصلی این کرکره ها تولید صدای بیشتر و زنگ زدگی این کرکره ها می باشد ، هرچند در ماه های اول پس از نصب ممکن است این اشکال ظاهر نشود.

کرکره برقی آلومینیومی :

کرکره های آلومینیومی دارای ویژگی هایی هستند که آنها را به پر طرفدارترین کرکره ها تبدیل کرده است. ویژگی های منحصربفرد این کرکره ها عبارت است از تنوع در طراحی و رنگ تیغه ها ، قابل بازیافت بودن آنها ، سبکی و کم صدا بودن ، تمام این ویژگی ها باعث شده تا مردم این جنس را ترجیح دهند.

کارخانجات درب اتوماتیک هوکارت بیش از 20 مدل  کرکره از جنس آلومنیوم ، طراحی و اختراع کرده که هر کدام کارایی خاصی داشته و با هدف خاصی طراحی و ساخته می شوند . مثلا کرکره های مخصوص پنجره – کرکره های مخصوص عرض های خیلی بزرگ – کرکره های صنعتی و یا کرکره های لوکس و ضد سرقت و تیغه های کرکره های خاص

اکثر مردم فقط با کرکره های آلومنیومی 8 سانتی متری معمولی و سفید رنگ آشنا هستند و مطمئنا اگر انواع مختلف و متنوع آن را بشناسند انتخاب های بسیار بهتری خواهند داشت .

کرکره های شفاف یا پلی کربنات :

این کرکره ها به دلیل شفاف بودن در سال های اخیر طرفدار پیدا کرده اند و معمولا دارای قیمت بالاتر و مقاومت نسبتا پایین تری هستند. این کرکره ها دارای کاربرد ویژه ای هستند که در تصاویر زیر مشخص شده است. نمونه کرکره های شفاف را در تصاویر زیر مشاهده میکنید.

کرکره شیشه ای
شیشه ای

کرکره برقی از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

در این قسمت می خواهیم نگاهی دقیق تر به اجزا و قسمت های مختلف یک کرکره برقی بیندازیم پس اگر قصد خرید کرکره برقی دارید این بخش را از دست ندهید.

یک کرکره برقی به طور کلی از 7 بخش تشکیل شده است :

  • موتور و متعلقات آن
  • تیغه های کرکره
  • ریل
  • شفت
  • قوطی کشی و یا آهن کشی زیر ریل
  • تیغه های ابتدایی
  • بست پلاستیکی حلزونی

توجه ) لازم است اشاره کنیم که بسیاری از نصابان و شرکت های غیر حرفه ای از تیغه ابتدایی و بست پلاستیکی حلزونی استفاده نمی کنند که از نظر فنی موجب اشکالاتی در نصب می شود.

تیغه ابتدایی و بست پلاستیکی حلزونی ( مخصوص شفت ) اولین بار توسط کارخانجات هوکارت جهت کاهش صدای کرکره و جلوگیری از بریدن کرکره از روی شفت ، طراحی شده و به بازار عرضه شد و امروزه بسیاری از نصاب های کرکره برقی از آن استفاده می کنند . اما گاهی مشاهده می شود که عده ای آن را حذف کرده و برای راحتی کار خود از آن ها صرف نظر می کنند.

برندهای معروف و با کیفیت موتور کرکره برقی کدامند ؟

نکته اول در مورد موتورها این است که تقریبا غالب موتورهای کرکره که در ایران عرضه می شوند چینی هستند و البته گاهی سود جویان با نصب بر چسب های مختلف بنام موتور های آلمانی ، ایتالیایی و … آن ها را با قیمت بالاتر می  فروشند .

موتورهای کرکره برقی بطور کلی ۳ دسته هستند :

الف ) موتورهای سنترال یا مرکزی ( تقریبا استفاده از این نوع موتورها منسوخ شده است )

ب ) موتورهای تیوبلار : این موتور در داخل شفت قرار گرفته و از بیرون قابل رویت نیست و معمولا برای کرکره هایی با ابعاد کوچک استفاده می شود . اغلب این موتورها قدرت کشش کمتر از ۱۵۰ کیلوگرم را دارند .

ج ) موتور ساید :

همانطور که از اسم این موتور مشخص است در بیرون و کنار کرکره نصب شده و توسط یک زنجیر و چرخ ، شفت موتور را به چرخش در می آورند . این موتورها با قدرت موتور و سایز های مختلف در بازار عرضه می شوند و نسبت به بزرگی و وزن کرکره ها انتخاب و نصب می شوند .

  • به طور کلی موتور کرکره برقی می تواند از نوع Ac یا Dc باشد . موتورهای Ac فقط با برق شهری کار می کنند . ولی موتورهای Dc دارای باطری بوده و در زمان های قطع برق نیز با باطری کار می کنند و قیمت بالاتری دارند .

کارخانجات هوکارت سالهاست که برند آمپر و برند ویس موتور را در ایران عرضه می کند و این برندها از نظر کیفیت کاملا تضمین شده هستند . این موتورها دارای گارانتی ۱۸ ماهه بوده و دارای سیم پیچ مسی هستند و در ۱۵ سال گذشته امتحان خود را پس داده اند .

آیا اندازه کرکره و متراژ آن در انتخاب موتور کرکره برقی مهم است ؟

بله بسیار مهم است با ضرب کردن طول و عرض کرکره ، مساحت آن مشخص می شود و سپس وزن تقریبی کرکره را می توان تعیین کرد .

موتورهای تیوبلار را برای کرکره های بالای ۱۰۰ کیلو توصیه نمی کنیم . هر چند برای کرکره های سبک هم موتور ساید ترجیح بیشتری دارند ، زیرا معمولا دارای قدرت موتور بیشتری هستند .

مهم ترین مزیت موتورهای ساید این است که پس از نصب هرگاه ، مشکلی پیش می آید به راحتی قابل سرویس و تعویض است . در صورتی برای تعمیر و یا سرویس موتورهای تیوبلار حتما باید کل کرکره را باز کرده و به آن دسترسی پیدا کنیم . امروزه موتورهای تیوبلار در سایز های ۴۰ ، ۶۰ ، ۸۰ ۱۰۰ ، ۱۵۰ نیوتن عرضه می شوند . ( البته گاهی سود جویان با نصب برچسب های قدرت موتور غیر واقعی تقلب می کنند که بایستی دقت لازم را داشته باشیم )

موتور ساید کرکره برقی
محاسبه قیمت کرکره برقی

انواع تیغه کرکره برقی کدامند ؟

  • ۸۰ تک پل خیلی سبک
  • ۸۰ تک پل معمولی
  • ۸۰ دو پل
  • ۸۰ کراش
  • ۹۰ پاکر
  • ۸۰ پروانه ای
  • تیغه های کرکره برقی ۱۰۰
  • لوکس ۷۰
  • لوکس ۹۰
  • لوکس ۱۱۰
  • ارنست کرکره ( کرکره صنعتی مخصوص عرض های بزرگ )
  • ۴۰مخصوص پنجره
  • ۶۰ مخصوص پنجره

برای دریافت راهنمایی برای انتخاب مناسب ترین تیغه با توجه به ابعاد دهنه مغازه یا پارکینگ شما ، می توانید با شماره های 09123251015 و 09109114181 تماس بگیرید.

آیا نصب لوازم جانبی کرکره ضرورت دارد ؟ و قیمت آن ها چقدر است ؟

علی رغم اینکه چشمی و فلشر قیمت زیادی ندارند ، اما کارایی و اهمیت زیادی دارند اما به دلیل بی توجهی نصاب ها در ایران کمتر نصب می شوند . مشتریانی که به عملکرد و کارایی آن ها آشنا باشند تاکید زیادی برای نصب آن ها خواهند داشت تا ضریب اطمینان کرکره بالا بوده و خطری نداشته باشد.

قیمت کرکره برقی به چه عواملی بستگی دارد ؟

قیمت کرکره برقی در درجه اول به سایز و ابعاد آن بستگی دارد . زیرا هر چه مساحت و متراژ کرکره بیشتر باشد باید کرکره قوی تر و محکم تر و همچنین باید از موتور و حتی از ریل و شفت قوی تری استفاده شود .

جهت مقایسه قیمت کرکره های آلومنیومی لازم است بدانیم هر یک متر کرکره چند کیلو می شود . امروزه کرکره های آلومنیومی بسیار ضعیفی تولید می شوند که هر متر کرکره آن ها دارای وزنی کمتر از ۳ کیلوگرم است ( اغلب بنام کرکره های ۵ کیلویی به فروش می رسد ).

هرچقدر کرکره آلومنیومی سبک باشد ، قیمت آن ارزان تر و در نتیجه استحکام آن بطور طبیعی کمتر می شود .

کرکره هایی که از مواد اولیه ضایعات آلومنیوم ساخته می شوند نیز دارای کیفیت و استحکام کمتری هستند و در نتیجه ارزانتر می شوند .

موضوع دیگر تعیین کننده قیمت کرکره ، درجه سختی آلومنیوم آن می باشد که توسط دستگاه سختی سنج اندازه گیری می شوند . درجه سختی کرکره می تواند از ۰ تا ۱۵ باشد . هرچه درجه سختی بیشتر باشد کیفیت و استحکام آن بیشتر می شود .درجه سختی کرکره آلومنیومی به کیفیت و فرآیند طراحی و تولید آن نیز بستگی دارد و مخصوصا به وضعیت ایج کردن تیغه ها بسیار وابسته است . بطور خلاصه قیمت کرکره برقی به عوامل زیر بستگی دارد :

  • اندازه و ابعاد کرکره
  • قدرت موتور و نوع موتور
  • جنس مواد اولیه آلومنیوم ( ضایعاتی یا استاندارد )
  • درجه سختی آلومنیوم و کیفیت تولید
  • طراحی و زیبایی ظاهری آن
  • رنگ کرکره
  • گارانتی موتور و کرکره

انواع ریل های کرکره :

  • ۴ سانتی متری
  • ۶ سانتی متری
  • ۸ سانتی متری
  • ۱۰ سانتی متری
  • ۱۲ سانتی متری
  • ۱۴ سانتی متری
  • ریل های پشت قوطی دار و بدون قوطی
  • ریل های ساده و یا ریل های با طراحی خاص ( جهت بالا بردن مقاوت آن )

توصیه ما این است که از ریل های حرفه ای مخصوص کرکره خود استفاده کنید . داخل همه ریل ها در دو طرف دهانه آن طوری نصب شود که کرکره مستقیما با ریل آلومنیومی تماس پیدا نکرده و صدا نداشته باشد.

اگر قصد خرید کرکره برقی دارید ، به شما پیشنهاد می کنیم بدون خواندن کامل مقاله راهنمای خرید کرکره برقی اقدام به خرید نکنید. در این مقاله سعی کردیم تا نکاتی را به شما بگوییم که فروشندگان کرکره اغلب از مشتریان خود پنهان می کنند و یا شفاف سازی نمی کنند و این باعث شده است تا شناخت مردم از این بازار بزرگ بسیار کم باشد. این مقاله راهنمای جامعی است در خدمت شما تا با خیال آسوده برند کرکره برقی خود را انتخاب کنید.

برای راهنمایی کامل شما کاربران عزیز ، تعدادی فیلم از خود کارخونه گرفته شده و تمامی قسمت ها و بخش های مهم کرکره برقی آموزش داده شده است ، در صورت وجود هرگونه ابهام یا سوال با کارشناسان ما تماس بگیرید.

6 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

پشتیبانی و مشاوره آنلاین
مکالمه را شروع کنید
سلام وقت شما بخیر! برای چت در WhatsApp پشتیبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.