درب ام دی افی چیست؟ تفاوت درب های mdf و hdf

استفاده از تخته های فیبر به جای چوب اصل یکی از ایده های پرکاربرد و مقرون به صرفه در صنایع مختلف است. بسیاری از افراد به هر گونه تخته فیبر mdf  می گویند در حالی که این موضوع صحت ندارد. ورق های فیبر با کیفیت و تنوع متفاوتی عرضه می شوند درب های  hdf  نیز یکی از آن هاست . عمده تفاوت mdf و hdf ها در میزان فشردگی آن است که در وزن درب ، چگالی و مقاومت آن تاثیر گذار است. برای آشنایی بیشتر با انواع mdf hdf و تفاوت آن ادامه مطلب را بخوانید. 

درب ضد سرقت ۴۹۵۷

تفاوت انواع فیبر 

فیبر ها معمولا در سه دسته زیر دسته بندی می شوند :

  • Mdf 
  • Hdf 
  • Ldf 

ورق های ldf  میزان مقاومت و چگالی بسیار کمتری دارند و اغلب برای دکوراسیون و غرفه های موقت مثلا در نمایشگاه ها استفاده می شوند. درب های mdf  مقاومت بیشتری دارند و چگالی مناسبی برای استفاده در قسمت های مختلف ساختمان. درب های  mdf  بسیار پر طرفدار هستند و ویژگی های مطلوبی دارند. این درب ها را می توان با روکش های مختلفی ترکیب کرد و ظاهر زیبا و مطلوبی ایجاد نمود. استفاده از ورق های mdf  در صنعت درب سازی و درب ضد سرقت بسیار متداول است. 

 درب های hdf  نیز متداول اند . ورق های hdf  نسبت به دو مدل دیگر چگالی و تراکم بالاتری دارند و در موارد زیادی در ساختمان استفاده می شوند. Hdf  در کفپوش ها و درب ها استفاده می شوند. این ورق ها در فشار بالایی تولید می شوند و در برابر خم شدن مقاومت بالایی دارند . بنابراین اگر از درب های hdf  سفارش دهیر خیالتان از بابت خم شدن درب راحت است . 

تفاوت mdf وhdf

ورق های hdf  در واقع قطر کمتری نسبت به ورق های mdf دارند. اما با این وجود وزن بالا تری دارند و به همین دلیل مناسب برای استفاده در ارتفاعات نیستند.  مهم ترین تفاوت این درب ها در ضخامت و چگالی آن است. اما موارد استفاده آن گویای همه معایب و مزایای این درب هاست.

موارد استفاده 

 به طور کلی  mdf  ها ویژگی های مطلوب تری دارند. البته هر دو این فیبر ها نسبت به آب و رطوبت آسیب پذیر هستند و لازم است در معرض رطوبت قرار نگیرند.  Mdf  ها معمولا در کابینت ها و درب ها پر استفاده هستند و این به دلیل ویژگی های مطلوب آن هاست. تخته های  mdf در قسمت های مختلفی در ساختار و تزئینات خانه به کار می روند.

Hdf  معمولا در کفپوش ها بهترین کاربرد را دارد. البته درب های  hdf  نیز متداول است اما معمولا درب های ام دی افی پر طرفدار تر هستند آن هم به دلیل سبکتر بودن و ویژگی های مطلوب تر این درب هاست. تخته های اچ دی افی با وجود استحکام و مقاومت بالایی که دارند در مواردی که لازم است میخ و سوزن در آن وارد شود معمولا موفق نبوده و بهتر است در این موارد کمتر استفاده شوند. استفاده از این تخته ها در کف معمولا مناسب تر است. 

برای مشاهده قیمت درب اچ دی اف کلیک کنید.

درب های  ام دی اف بهتر است یا اچ دی اف ؟

از متداول ترین سوالاتی که درباره درب ها پرسیده می شود برتری ام دی اف و اچ دی اف است. در این باره باید گفت درب های ام دی اف مناسب تر هستند و در تولید درب های داخلی و ضد سرقت متداول ترند. اما درب های اچ دی اف نیز تولید می شوند و این به دلیل هزینه کمتر تولید و عرضه این درب هاست.

ورق hdf

برای مشاهده و خرید درب ضد سرقت کلیک کنید.

اگر در خرید درب کیفیت برای شما اهمیت دارد بهتر است درب های ام دی اف را برای خرید انتخاب نمایید و اگر به دنبال خرید اقتصادی هستید درب های hdf نیز گزینه مناسبی است. البته علاوه بر خود درب جنس روکش و کیفیت آن نیز در زیبایی ظاهری درب موثر است و می توانید روکوب های مناسبی را انتخاب نمایید . این درب ها معمولا با روکش های راش و  pvc   عرضه می شود که می توانید آن را انتخاب نمایید . با وجود تفاوت mdf  و  hdf می توان از روکش های مشترک استفاده نمود. تفاوت mdf و hdf

انتخاب طرح روکش درب سلیقه ای است و کاملا به سلیقه مخاطب وابسته است. اما برای انتخاب روکوب علاوه بر قیمت میتوانید کیفیت آن را نیز در نظر داشته باشید. البته بهترین کیفیت برای خرید درب داخلی و ضد سرقت درب های تمام چوب است که البته معایبی نیز دارد. دربهای تمام چوب هزینه بسیار بسیار بالاتری دارد در حالی. که درب های روکش چوب نیز همان ظاهر زیبا را ایجاد می کند.

خرید درب mdf و  hdf

به علاوه آسیب به طبیعت است بسیاری از افراد استفاده از تخته های  مصنوعی را ترجیح می دهند.  البته می توان درب ها را با ام دی اف تولید کرد. و سپس روکش چوب بلوط یا گردو روی درب نصب شود. که در این حالت نمای درب به همان زیبایی و کیفیت خواهد بود. البته روکش های قیمت مناسب تری همچون روکش راش و pvc نیز وجود دارد که می توانید. به کمک آن درب های زیبا ، با کیفیت و مقرون به صرفه ای سفارش دهید. 

درباره قیمت درب های ام دی اف و اچ دی اف در مقاله صحبت شد برای اطلاع از قیمت دقیق درب های داخلی و ثبت سفارش کلیک کنید. لازم به ذکر است درب های ام دی اف و اچ دی اف ایران کابر درب های با کیفیت. و با کمترین قیمت ممکن در بازار است که می تواند متناسب با سلیقه انواع مشتریان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

درباره این مقاله :
تفاوت mdf و hdf
تفاوت درب های mdf و hdf
تاریخ بروز رسانی مقاله :
جدید ترین مقالات ایران کابر :
پشتیبانی و مشاوره آنلاین
مکالمه را شروع کنید
سلام وقت شما بخیر! برای چت در WhatsApp پشتیبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.